Apa yg saya Rasa...

dalam hidup ni, setiap pertemuan pasti ada perpisahan.. 

tak kira la kita ni orang kaya ke... or orang atasan ke apa...

setiap pertemuan,

pasti ada perpisahan...

dunia merupakan taman permainan untuk manusia membuat dosa dan mengumpul pahala.

ada manusia yg leka...

ada manusia yg lalai dgn kemewahan yg dimiliki...

Assalamualaikum saya ucapkan ...

Perpisahan merupakan sesuatu perkara yg pasti akan jadi... tak kisah berapa lama anda setia, perpisahan terjadi tak kira bila, bagaimana dan mengapa... kita kena kuat hadapi perepisahan ini.. 

orang yg kita sayang..

ibu

bapa...

kalau mereka dah takde, kita akan jadi org tak betul kejap...

setelah beberapa hari berlalu, barulah kita tahu yg ini dugaan dari Allah...

kita yg masih hidup ni kena terus taat pada perintah Allah...

seksa azab kubur Allah itu tersangatlah perit...

Ya Allah,

kau tolonglah hamba mu ini...
ku ingin berubah ke arah yg benar dan diredhai oleh mu ya Allah...
aku tak ingin hidup dlm keadaan yg tidak diredhai oleh mu ya Allah...
aku ini insan yg serba kekurangan ya Allah...

Kau tolonglah hamba mu ini untuk berubah...
aku mohon kepada mu agar dibuka pintu hatiku...

Ya Allah,

Kau Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani,
aku hanya memohon dan meminta kepada mu ya Allah... 
aku sudah leka dgn permainan dunia ini..
Sungguh menarik permainan di dunia in sehingga aku lalai...
tolonglah aku ya Allah...
setiap kali ingin aku berubah, ada saje permainan baru yg engkau reka untuk ku bermain...
aku ingin berubah ya Allah...
kau tolonglah umatmu ini ya Allah...
kau tolonglah aku seperti mana kau membuka pintu hati org kafir yg telah memasuki Islam itu..
aku hanya ingin berubah...

Aku tak minta untuk menjadi Islam yg sempurna.
cukuplah dengan berubah ke jalan mu itu sudah memadai...

Ya Allah,

Aku harap kau tunjukkan jalan untuk ku...
Berhijrah...

__________________________________________________________________________

saya tak tahu apa yg saya rasa ni... dah banyak buku agama saya baca.. tapi masih tak dapat impak.. contohnya, mcm seksaan kubur tu.. aku masih lg dlm keadaan khafir.. :( aku nak berubahh... cuma perlukan dorongan... hmm... saya masih lagi perbaiki diri ini... Tolonglah~


Comments

Popular posts from this blog

Mimpi: Arwah Yasmin

Underground

Delete Conversation